Skip to main content

Kuidas kasvatada uusi tiimijuhte seestpoolt

Väljakutse

Meie kliendiks oli arenev teenindusettevõte, kes oli oma arengus jõudnud etappi, kus senine struktuur ei võimaldanud enam ettevõtet efektiivselt juhtida ning tekkis vajadus tiimijuhtide järele. Tiimijuhtideks said inimesed ettevõtte seest, kellel olid süvateadmised oma valdkonnast ning suured kogemused kliendisuhete juhtimisest.

Nad olid jõudnud arengufaasi, kus senine struktuur enam ei toiminud. Ettevõtte kasvuga tekkis vajadus uute tiimijuhtide järele. Sobivad inimesed leiti organisatsiooni seest – neil oli rohkelt kogemusi ja teadmisi, kuid vähe juhtimiskogemust.

Selleks, et juhtidel oleks oma uues rollis rohkem enesekindlust, vajalikud töövahendid ning ühtne arusaam juhi tööst, läbisid juhid Leadership Pipeline’i üleminekuprogrammi meeskonna juhtidele.

Lahendus

Koostasime 5 moodulist koosneva arenguprogrammi, mille eesmärgiks oli:
  • Luua selgus ja ühine arusaam, mida tähendab meeskonna juhtimine – millised on vajalikud tegevused ning suhtumised, et juhina edukas olla
  • Võimaldada igal juhil iseennast hinnata ning analüüsida – millised on minu tugevused ja arenguvajadused inimeste juhtimisel – ning koostada isiklik arenguplaan
  • Panna alus eestvedamisel baseeruvale kultuurile ettevõttes, mis põhineb vastutuse võtmisel
Kombineerisime seest-välja ja väljast-sisse lähenemist:
  • Seest-välja lähenemine – kuidas juhina arendada enda isiklikku eneseteadlikkust ja hoiakuid. Osalejad said isikliku DiSC analüüsi abil parema arusaamise iseenda eelistatud käitumisviisidest, sügavamatest vajadustest ja hirmudest ning nende seostest juhtimisega – kuidas minu isiksus mõjutab minu juhtimisstiili.

  • Väljast-sisse lähenemine – milliseid konkreetseid juhtimisoskusi ja tööriistu on vaja meeskonna juhtimiseks.

    Tuginedes aastatepikkusele uurimustööle juhtimise edutegurite osas on Leadership Pipeline Instituut välja töötanud käitumuslikud ootused erinevatele juhtimisrollidele. Tutvumine töödega, mis on vaja meeskonna juhina tingimata ära teha, et tagada oma meeskonna tulemuslikkus, andis välise perspektiivi, mida minult inimeste juhina oodatakse.

Programmis osalenud said kohe praktiseerida õpitut oma igapäevatöös ning tulemusi mõõdeti ja arutati jooksvalt.

Tulemused

  • 60% õpitust rakendati juba esimese kolme kuu jooksul.

  • Uutel juhtidel on selge arusaam oma rollist ja vastutusest.

  • Tööeesmärgid on paremini sõnastatud ja viidud kõigi töötajateni.

  • Tagasiside andmine on muutunud igapäevaseks osaks.

  • Meeskonnad on lahendustele orienteeritumad ja avatumad koostööle.

Mõõtsime ja tagasisidestasime oma juhtimisrolli puudutavate teadmiste, hoiakute ja käitumise muutust vahetult pärast koolitust ning 3 kuud peale programmi lõppemist. Konkreetsete küsimuste alusel olid hinnangu andjateks osalenud juhid ise. Samuti said osalejad enne programmi algust tagasisidet oma juhilt, kolleegidelt ja meeskonnalt 360 kraadi uuringu käigus. Tulevikus on võimalik ka seda uuringut korrates mõõta edasiliikumist.

Tagasiside vahetult peale programmi:

Ettevõtte asutaja ja tegevjuht:
„Meil on nüüd ühine arusaamine, mis see juhtimine on – mis on juhi tulemuste mõõdupuu ja kuidas edukamalt tulemusi saavutada. Juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste. Juhtidel tekkis ühtse tiimi tunne. Isiklikult sain olulist infot, mida minu tiim ootab ja väärtustab. Samuti sain väga selgelt aru, millised ülesanded mulle sobivad ja millised mitte. Sellest tulenevalt algatasin kohe ka ümberkorraldusi vastutuse jaotuses ettevõtte sees.“
Osalenud juhtide tagasiside:  

Mõju

Mis on aasta peale programmi läbimist ettevõttes muutunud?
  • Oleme ära kirjeldanud töö eesmärgid erinevatele ametikohtadele sh juhtidele ning see teadmine on viidud kõikide töötajateni
  • Oleme avatumad ja ausamad üksteisega.
  • Inimesed proovivad paremini üksteisega läbi saada.
  • Oleme vastuvõtlikumad teemadele, kus kohe alguses sama meelt ei ole
  • Tagasiside andmine on paremaks muutunud. Kõik valime veidi rohkem sõnu ja mõtleme paremini läbi mida ja kuidas öelda.
  • Lahendustele orienteeritus (oskame aru saada, millest me ei saa aru ning sellele lahendus leida)
  • Meil on olemas tööriistad (õpimapp)
  • Anname rohkem ülevaadet kogu tiimile millega ja miks me töötame, uurime, millised on inimeste arvamused